Branding Ovation 2024 – najlepsze jagodowe marki

Kontakt z naszymi klientami nie kończy się na dostarczaniu nowoczesnych i sprawdzonych technologii do ich upraw. Jesteśmy z nimi nie tylko po to, aby im udzielać porad eksperckich. Z wielką radością wspieramy ich również w rozwijaniu ich pasji i osiąganiu biznesowych sukcesów. Dlatego z ogromną przyjemnością uczestniczyliśmy w wyjątkowym wydarzeniu, jakim było Branding Ovation. Było inspirująco, było emocjonująco, było energetycznie! Zresztą sprawdźcie sami!

uczestnicy-Branding-Ovation-2024
Uczestnicy pierwszej edycji Branding Ovation 2024

Czym jest Barnding Ovation?

Gala pierwszej edycji Barnding Ovation odbyła się 9 kwietnia w Warszawie. Jest to konkurs marek i marketingu w branży jagodowej zorganizowany w ramach kampanii „Czas na polskie superowoce” przez Inspire oraz KZGPOiW. Celem tego przedsięwzięcia jest identyfikacja i promocja najbardziej inspirujących przykładów budowania lojalności konsumentów.

Uczestnicy projektu uczyli się – m.in. poprzez udział w warsztatach prowadzonych przez eksperta w tej dziedzinie Piotra Buckiego – jak budować emocjonalne zaangażowanie odbiorców za pośrednictwem tzw. storytellingu. Ten element strategii marketingowej jest jednym z głównych wyzwań branży jagodowej.

Piotr-Bucki-Branding-Ovation
Wykład ekspercki Piotra Buckiego na temat „Twoja historia, twoja rozmowa. Jak tworzyć markę na konkurencyjnym rynku?”

Gala Branding Ovation uczestnicy konkursu

Jako firma Calfert wzięliśmy udział w tym niezwykłym wydarzeniu w charakterze widza. Nie obyło się bez wzruszeń, albowiem wśród uczestników konkursu, a także jego laureatów, znaleźli się nasi zaprzyjaźnieni plantatorzy.

A zatem na jagodowej scenie Brandin Ovation w szranki stanęło 13 podmiotów z „owocowej” branży:

  • Grzegorz Kasprzak, Rajska Truskawka;
  • Weronika i Karol Maciejczyk, Truskawki od Karola,
  • Agnieszka Orzeł i marka DrBerry.pl,
  • Paulina Romańska, Gospodarstwo Romańscy,
  • Kacper Bojański, Farma Ovoc,
  • Tomasz Falczewski i Agnieszka Jarosińska, Zielono Mi,
  • Marta Staszewska, Berry Lu – marka i Dział Marketingu,
  • Agronom Berries,
  • Szarłat Małgorzata i Wojciech Lenkiewicz,
  • Mateusz Maruszewski, Farma Mój Owoc,
  • Agnieszka i Michał Leleń, Truskawka od Rolnika,
  • DiWine Manufaktura Win Owocowych,
  • Borówka Amerykańska Leśniewscy.

Oprócz „Jagodowej Marki Roku 2024” wyłoniono również najlepsze marki gatunkowe – Truskawkową, Borówkową, Malinową, Porzeczkową, Rokitnikową oraz jagodowy „Dział Marketingu Roku 2024”. O tegorocznych wyróżnieniach zadecydowało jury w składzie:

  • Grzegorz Twaróg, dyrektor kreatywny studia graficznego Plantacja,
  • Tomasz Pańczyk, prezes wydawnictwa, redaktor naczelny Hurt & Detal,
  • Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw,
  • Maciej Dolata, partner agencji INSPIRE smarter branding,
  • Piotr Bucki, psycholog, trener biznesowy, marketingowiec.
  • Calfert z producentami owoców
    Albert Zwierzyński z firmy Calfert składa gratulacje plantatorom uczestniczącym w Branding Ovation 2024

Laureaci Branding Ovation 2024

Każdy z uczestników konkursu przedstawił krótką historię swojej marki. Wszystkie były pełne osobistych przeżyć, potknięć czy rynkowych zawirowań, ale i samozaparcia w dalszym realizowaniu swoich marzeń. To co ich łączy to fakt, że każdy odniósł sukces w wypromowaniu marki i na tym nie poprzestaje.

Po zaprezentowaniu się trzynastu sylwetek jagodowej branży Jury Branding Ovation 2024 wyłoniło zwycięzców.

Rokitnikową Marką Roku 2024 została firma Szarłat Małgorzata i Wojciech Lenkiewicz. Tytuł Porzeczkowej Marki Roku 2024 powędrował do DiWine Manufaktura Win Owocowych. Malinowe wyróżnienie dostała marka DrBerry, zaś Borówkową Marką Roku została firma Zielono Mi.

Nas szczególnie ucieszyła nagroda Truskawkowej Marki Roku 2024, którą otrzymali Agnieszka i Michał Leleń z Maszkowa w Małopolsce za brand Truskawka od Rolnika. 

Truskawka-od-Rolnika-Truskawkowa-Marka Roku-2024
Laureaci Truskawkowej Marki Roku – Agnieszka i Michał Leleń, Truskawka od Rolnika

Ponadto jagodowy „Dział Marketingu Roku 2024” trafił w ręce Marty Staszewskiej reprezentującej Berry Lu. Zaś ku naszej wielkiej radości główną nagrodę Branding Ovation 2024, Jagodową Markę Roku 2024, zdobył Mateusz Maruszewski – Farma Mój Owoc. 

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy!

Farma_Moj_Owoc_Branding Ovation 2024
Tytuł Jagodowej Marki Roku odebrał Mateusz Maruszewski – Farma Mój Owoc

Nagrody to nie wszystko magiczna strona gali rozdania jagodowych marek roku

Na koniec trochę prywaty. Rozstrzygnięcie konkursu Branding Ovation było niezwykle ważne również dla nas samych – zespołu firmy Calfert. Po pierwsze, bardzo nas ucieszyły wyróżnienia, które trafiły w ręce naszych przyjaciół – Mateusza Maruszewskiego oraz Agnieszki i Michała Leleniów.

Po drugie, mieliśmy możliwość poznania 13 wspaniałych sylwetek, których historie motywują, inspirują, a nawet wzruszają. Wśród nich znaleźli się kolejni nasi zaprzyjaźnieni plantatorzy – wspierające się, kipiące pomysłami rodzeństwo Weronika i Karol Maciejczykowie (Truskawki od Karola) oraz Grzegorz Kasprzak, którego firma Rajska Truskawka, zaczęła się od… zakochania. Ślub z wybranką serca zapoczątkował przeprowadzkę z miasta na wieś i rozwój własnej marki jagodowej. Takich historii było więcej, wszystkie zbudowane na osobistych przeżyciach i chwilowych potknięciach. Każda z nich, bez wyjątku, kończy się jednak happy endem – jest budująca i motywująca do działania.

Branding Ovation 2024 kuluary
Kuluary gali Branding Ovation to okazja do wymiany doświadczeń i zawierania nowych kontaktów biznesowych

I tu pojawia się trzeci aspekt, przez który 9 kwietnia zapamiętamy na długo. Wydarzeniu towarzyszyła niezwykle ciepła, wręcz rodzinna atmosfera. Albowiem wszyscy uczestnicy konkursu, mimo że rywalizowali ze sobą, jednocześnie cały czas się wspierali. Gratulowali sobie, udzielali porad, nie ukrywali podziwu i szacunku do siebie na wzajem. Dlaczego o tym wspominam? Mianowicie, jak sam podkreślił podczas swojego eksperckiego wystąpienia Piotr Bucki, siła marki kojarzonej z danym rynkiem, tkwi w jedności tych, którzy go tworzą. Jak kompleksowy rynek kosmetyków koreańskich stał się marką samą w sobie, tak może być też z polskimi superowocami. Branding Ovation pokazało, że to już zaczyna się dziać.